"Gătitul e o artă, mâncatul o măiestrie, iar asortarea vinurilor şi băutul lor o adevărată virtute culturală ce dovedeşte rafinament, adică educaţie."
(Păstorel Teodoreanu)

sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Pizza cu roşii uscate


Este unul dintre cele mai savuroase moduri de a folosi roşiile uscate conservate în ulei aromat.


Pentru asta, am frământat un aluat simplu din
două căni de făină, 
două linguriţe de drojdie uscată (în prealabil înmuiată cu o ceşcuţă de apă căldă, o liguriţă de miere şi o lingură de făină, lăsată apoi să crească până îşi dublează volumul),
două linguri de ulei de măsline,
puţină sare
şi apă caldă cât a fost nevoie să am un aluat omogen, elastic şi nu foarte tare.

L-am lăsat la crescut până şi-a dublat volumul şi l-am întins cu mâinile unse bine cu ulei în tava mare (unsă şi ea cu ulei) a aragazului, apoi l-am pus la cuptor (la 180 de grade) câteva minute, până a crescut şi s-a copt pe jumătate (adică doar s-a întărit, şi nu rumenit).

Între timp, am pregătit legumele (ceapă albă şi roşie, dovlecei, ardei graşi, roşii proaspete şi uscate) şi baconul)







Am scos tava, am uns foaia de aluat
cu un sos de roşii şi ardei copţi
conservat astă vară...








...şi am adăugat legumele şi baconul, pe care le-am presărat cu sare, piper, pulbere de chilli, oregano şi puţin caşcaval Chedar ras mare, am stropit cu puţin ulei aromat de măsline şi am pus tava din nou la cuptor.



Când legumele s-au înmuiat puţin, am mai adăugat roşii uscate, piper şi oregano, am ras deasupra parmezan şi am mai pus tava la cuptor până când s-a topit parmezanul.


Am tăiat porţiile şi le-am împărţit flămânzenilor :) , am pus vinul rece de Cotnari în pahare şi n-am auzit pe nimeni că nu i-ar fi fost bună pofta sau...pizza :)


* Mi-a spus cineva că roşiile uscate consevate în ulei aromat sunt grozav de bune, dar că evită să le mănânce din pricina uleiului prea mult, mai mult decât îi permite dieta sa obişnuită.

Soluţia este simplă: roşiile uscate se conservă foarte bine şi în congelator. Se scot apoi din timp pentru a putea fi folosite la salate, tartine, sosuri, mâncăruri sau pizza, stropindu-le cu atât ulei aromat cât vă doriţi.
Sunt la fel de minunate. Aproape la fel... :)

Şi eu am folosit aici, în prima fază, amestecate cu celelalte legune crude, roşii uscate decongelate...


...şi doar în faza finală am adăugat roşii conservate în ulei.





* Evident că roşiile pot fi uscate (sau doar coapte, adică lăsându-le cu mai mult miez zemos) şi cu o zi-două înainte de a le folosi în vreun preparat sau ca garnitură, dat fiind faptul că roşii se găsesc acum tot timpul anului în magazine.





* Roşiile preparate în acest fel, coapte sau uscate, conservate sau nu în ulei aromat ori congelate, dau şi mâncărurilor de post o savoare fabuloasă şi un aport substanţial de elemente nutritive.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu