"Gătitul e o artă, mâncatul o măiestrie, iar asortarea vinurilor şi băutul lor o adevărată virtute culturală ce dovedeşte rafinament, adică educaţie."
(Păstorel Teodoreanu)

joi, 25 septembrie 2014

Rulouri cu vinete

"Tu hai un cuore siciliano!", mi-a spus odată un...sicilian.
Se ţinea de...tarantelle, na! 
Adevărul e că am, mai degrabă, un stomac de sicilian - mă dau în vânt după mâncărurile lor simple, rapide, sănătoase şi pline de arome ameţitoare.

Cum sunt şi aceste rulouri cu vinete sau "involtini di melanzane", de care mi s-a făcut azi dor!

Se taie vinetele felii, pe lungime, se frig iute pe grătar, se scot pe o farfurie şi se condimentează cu puţin oregano, sare şi piper şi se stropesc cu pic de ulei de măsline.

Se aşează apoi la un capăt al fiecărei felii de vânătă câte o bucăţică de mozzarella (sau caşcaval) şi una de prosciuto (sau costiţă afumată, sau piept de pui fript ori fiert etc), se rulează şi se aşează în vasul de copt.

Într-o tigaie se încinge puţin ulei de măsline, se adaugă unul-doi căţei de usturoi tocaţi mărunt (sau raşi) şi se adaugă pulpă de roşii.

După câte clocote, se adaugă busuioc, sare, piper şi, eventual, un vârf de linguriţă de zahăr.

Se toarnă sosul peste rulourile din vas şi se dă la cuptorul încins pentru vreun sfert de oră.



Se servesc fierbinţi, presărate cu parmezan.



Merge bine lângă ele şi o garnitură de paste sau orez, dar şi o salată de crudităţi.




2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos!

      M-ai condamnat la succes în toate : dacă Tu nu făceai univesul, eu n-aveam cum să fac nici măcar o sarma din...nimic :)))

      Ștergere