"Gătitul e o artă, mâncatul o măiestrie, iar asortarea vinurilor şi băutul lor o adevărată virtute culturală ce dovedeşte rafinament, adică educaţie."
(Păstorel Teodoreanu)

miercuri, 20 august 2014

Roşii cherry conservate simplu, în apă.

Se umplu borcane de 800ml cu roşii cherry (coapte, dar nu moi, spălate bine),
în fiecare borcan se presară o linguriţă de sare mare (neiodată) şi o linguriţă de zahăr, se umplu borcanele cu apă rece şi se închid bine capacele.

Se înfăşoară fiecare în hârtie (ziare), se aşază într-o oală cu 5-6 straturi de hârtie aşezate pe fund şi se toarnă apă rece până sub capacele borcanelor.
Se pune oala pe foc moderat şi se lasă aşa vreme de 30 minute din momentul în care apa din oală începe să fiarbă.
Se stinge focul, se acoperă oala cu borcane cu un prosop gros şi se lasă aşa până ce borcanele se răcesc.
Se scot şi se pun la păstrare în camară.

Roşiile consevate astfel se pot folosi în toate felurile în care folosim şi roşiile proaspete, inclusiv la salate.

* Eu am folosit acelaşi mod de conservare şi pentru roşiile mai mari, pe care le-am tăiat în felii groase.
* Pentru că niciodată nu am avut un spaţiu mai răcoros în casă, m-am asigurat de buna păstrare a conservelor mele fierbând de două ori câte 30 de minute borcanele - după prima sterilizare le las să se răcească peste noapte, iar a doua zi repet operaţiunea (completând apa din oală evaporată în ziua precedentă). În situaţia asta, roşiile conservate se înmoaie ceva mai mult decât în primul caz, dar nu sunt nicidecum mai puţin gustoase.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu